tirsdag 14. desember 2010

Atelièbesøk hos Elisabeth Slettnes

I helga var jeg på atelièbesøk hos Elisabeth Slettnes. Hun jobber i gamle Nyby Kolonial, like ovenfor sentrum av Lillehammer. Jeg synes det er ekstra spennende å komme dit hvor arbeidene skapes. Elisabeth sitt ateliè er ikke noe unntak, her er det tydelig mange arbeider på gang. Det å se rommet som myldrer av bilder, utklipp, småting, farger og pensler gir meg et større innblikk i hvordan bildene hennes skapes - fra idèinnhenting til ferdige bilder. Flere malerier er under bearbeidelse, og grafikkpressa hviler ikke. 


Speilbiter satt sammen til en ku








Elisabeth spanderte gløgg til gjestene. Vaskemidlene i Nybu Kolonial er byttet ut med farger, staffeli
og pensler







Jeg fant også spor fra den gang Elisabeth gikk på keramikkkurs hos meg.






Den gamle isdisken er fortsatt like funksjonell



 
Grafikk
 


 

Akvarellcollage
























Maleri











 
Maleri



For mere informasjon besøk gjerne Elisabeth sin hjemmeside  http://www.elisabethslettnes.net/

I disse førjulstider har mange kunstnere åpne verksteder, benytt sjansen til å kjøpe unike julegaver til noen du er glad i.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar