torsdag 30. desember 2010

Konfekt design






Kong Håkon konfekt

Nå i romjula har jeg spist masse konfekt. Jeg har lest at 70 % av all konfekten som lages, selges i desember. Derfor er det svært sannsynlig at du også har puttet noen deilige konfekt biter i munnen i løpet av romjula. Konfekt er en fin gave til de som har det meste, og kjempegodt å få! Før valgte jeg alltid mint sjokoladen, nå liker jeg alle.  

I 1939 lanserte Nidar den egyptiskinspirerte konfekten Sfinx, som den dag i dag er en bestselger innenfor konfekt i Norge.  To andre klassikere fra Nidar er Mokkabønner fra 1917 og Kremtopper fra 1920. På den opprinnelige Sfinx konfekten var bitene dekorert med hieroglyfer og Nidar-logoen var plassert i en pyramide. I 1999 ble konfektbitene redesignet av industridesigner Johan Verde, etter inspirasjon fra ørkenens sanddyner i Sfinx’ens hjemland. I 2005 fikk også esken nytt design. Ja ikke bare smaker konfektbitene godt, de har også god form.



Disse bildene har jeg lånt av Nidar
























Da jeg var lita fungerte den tomme konfektemballasjen perfekt som kassaapparat og skrivemaskin, nå har jeg pc`n...




1 kommentar: