tirsdag 8. februar 2011

Design av pledd.





















I forrige uke besøkte jeg Norsk design- og arkitektursenter i Oslo. Der oppdaget jeg en konkurranse for barn; Design ditt eget pledd. Konkurransen arrangeres av Norsk Form i samarbeid med Røros-Tweed AS. Røros-Tweed AS produserer nydelige pledd! Jeg har bodd på vakre Røros i et par år og er derfor ekstra glad i Røros : ) Konkurransen er for barn som går i 1-7 klasse. Min Tuva er jo eldre, men hun lagde noen morsomme tegninger da hun var ca 6-7 år som kunne ha passet til et pledd. Jeg har brukt hennes tegning til dekor på mine keramikkopper. Kanskje har du barn i passende alder som kan delta i denne konkuransen? Det må jo være veldig stas å få laget pledd med sin egen dekor på! Se mer informasjon på Norsk Form sine sider HER

Disse pleddene er designet av Torbjørn Anderssen og Espen Voll, for Røros-Tweed AS. Bildet er fra utstillingen 100% Norway, som i disse dager vises ved Design- og Arkitekturmuseet i Oslo.

5 kommentarer:

  1. Herlig og personlig kopp, mye bedre enn å legge de vekk i en skuff :)

    Så stilig konkuranse, denne skal jeg tipse lille kongle om - hun elsker nemlig å tegne og siden hun til neste år er for stor til å delta så skal jeg pushe på litt ekstra :)

    Ønsker deg en fortsatt fin dag.
    Klem klem

    SvarSlett
  2. Å, det hadde vel vært topp, pledd med egen tegning på. Synd det er aldersbegrensning på den konkurransen...

    Hyggelig å høre at du likte vaseposten på NIB :)

    SvarSlett
  3. Heisan..

    Det var en skjønn kopp med gode minner!
    Artig med en uhøytidlig design konkurranse for barn. Helt sikker mange små kunstnerspirer som vil syntes det er gøy å få være med på det:)

    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Hei Anne Lise!
    Tusen takk for koselig kommentar!Spørs om det ikke sitter igjen noe god lærdom fra deg fra videregående :) Artig å se igjen deg, også i selveste bloggindia! :)

    klem linda

    SvarSlett
  5. Kjempefin kopp, ser at tegningen hadde gjort seg godt på et pledd, ja. Tegningene strømmer for øvrig inn fra hele landet, en sann fryd å åpne konvoluttene og se alle de flotte tegningene barna lager.

    SvarSlett