lørdag 11. juni 2011

Galleri Fjordheim


 

I september skal jeg stille ut mine keramiske arbeider i Galleri Fjordheim. Fjordheim ligger vakkert til ved Mjøsbrua, mellom Gjøvik og Lillehammer.
Etter studietiden ved Kunsthøgskolen i Bergen har jeg deltatt på mange utstillinger, både i Norge og utenlands. Jeg har vært veldig heldig som har fått gode utstillingsmuligheter og flere år med arbeidsstipend, dermed har jeg hatt muligheten til å fordype meg i materialet leire. Men etter flere år som kunstner, ble tilværelsen som selvstendig næringsdrivende vel utrygg, og jeg tok derfor videreutdanning i Praktisk pedagogikk. I de siste seks årene har jeg gradvis beveget meg bort fra den utrygge kunstnerrollen og over til en tryggere tilværelse som lærer. Det er veldig godt å få fast lønn utbetalt hver måned, og samtidig kunne være selvstendig næringsdrivende på keramikkverkstedet en dag i uken. I vinter har denne ene dagen blitt brukt til mye annet enn keramikkproduksjon, blogg foreksempel... :)
Utstillingen på Fjordheim holder meg i gang som kunstner, og i helgen skal jeg rydde på verkstedet.  


Kommer du sjøveien, kan du fortøye båten her





Veien opp til Fjordheim


Fra andre etasje ser vi ut i hagen



Disse står ved inngangen til galleriet og er laget av keramiker Kari Oline Øverseth


Tiden flyr og jeg må finne veien ut av skyen... utstilling må det bli, kontrakten er underskrevet.


Tiden flyr





Som å fly i en sky


 


Galleriet er åpent lørdager og søndager mellom 12.00 - 16.00. Fram til 26 juni er det keramiker Liv Kristin Espelien og billedkunstner Arne Løvstad som er utstillere.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar