tirsdag 21. juni 2011

Kinderegg


 

Et Kinderegg inneholder tre gode ting, en sjokolade, en overraskelse og en leke. Dette blir til sammen en svært god kombinasjon, en kombinasjon som har gitt stor suksess til oppfinnelsen Kinderegg. Suksessen har igjen ført til at Kinderegg har blitt til et begrep, dersom ett enkelt tiltak gir tre forskjellige positive virkninger, blir det kalt Kindereggeffekten.

I en periode, da Tuva var liten, var jeg litt hekta på Kinderegg. Jeg kjøpte ganske mange egg for å få fine figurer, uten at jeg likte sjokoladen. Det hele toppet seg julaften i 1995, da fikk jeg et helt eggbrett fylt med Kinderegg av en venninne. I de siste årene har jeg plukket med meg fine Kindereggfigurer fra loppemarkeder, jeg synes de håndmalte er finest. Nå har jeg mer enn mange nok...



 

 

 

 

 
 


5 kommentarer:

  1. Hehe, nå tror jeg nesten du er litt galere enn hva jeg er. Men jeg var nok adskillig ivrigere på kinderegga enn barna mine, jeg tror jeg/vi har de fleste skilpaddefigurene. Det var bare de håndmalte som talte, og så noen tinnsoldater. De hadde jeg i settekassa mi på do.

    SvarSlett
  2. Si fra hvis du vil ha flere, jeg har en haug som jeg skal kvitte meg med ;) Gutten min på 8 er som deg, spiser ikke sjokoladen, vil bare ha kindereggene for figurene sin skyld! *♥*

    SvarSlett
  3. Å herregud :) Husker disse figurene!! Spesielt froskene og skilpaddene!! :)
    Moro!! Nå fikk jeg lyst på kinderegg :D
    btw, takk for koselig hilsen på bloggen min =)
    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  4. Wow- for en samling! :) Jeg er motsatt- er bare interessert i sjokoladen ;)

    SvarSlett
  5. Det var litt av ei samling, ja. Fantastisk mye det går an å ta vare på. Men det er jo morsomt. Jeg er også ekstremt glad i kindersjokoladen, men jeg kjøper helst bare sjokoladen da. Tidligere kasta jeg figurene. Men det var kanskje dumt det?

    SvarSlett