torsdag 16. juni 2011

Materialpakker

















Nå sorterer jeg stoffer, knapper, sytråd, kantbånd, heklabrikker, perler og ellers alt jeg trenger for å kunne kose meg med ulike håndarbeidsprosjekter i sommer. Akkurat nå har jeg veldig lyst til å lage armbånd, men puteprosjektene er heller ikke glemt. Jeg klipper til stoffer, finner fram pyntebånd, heklabrikker og finner broderibilder som passer til puter. Slik lager jeg mine egne materialpakker som jeg etterhvert kan lage puter av når jeg får tid og lyst. Jeg får svært mye inspirasjon av å se på andre blogger og når det gjelder inspirasjon til prosjekt armbånd, er headeren til bloggeren Dottie angel bare helt nydlig, se HER.
Jeg tar med meg symaskinen og materialene i bilen, og kjører nordover om en uke. Første stopp er hos familien i Trøndelag. Etter noen dager der, går turen videre til Nusfjord i Lofoten. Planen er å kunne tilbringe fire uker i huset mitt der. Jeg skal drive sommerbutikk med keramikk, og kanskje med noen armbånd og puter...

Jeg bruker å bearbeide de ulike bildene i photoshop, deretter skriver jeg de ut på spesialark. Disse arkene kalles overføringsark eller transfears, og du får kjøpt de hos Elkjøp, i en fotobutikk eller i en hobbybutikk. Arkene skrives ut speilvendt, og de legges med bildene ned mot et lyst stoff. Bildene strykes så fast i løpet av ca 2 minutter. Etter at papiret og stoffet har blitt kaldt, kan du dra av papiret og bildet er overført.

Her er noen bilder fotsatt skjult under papiret. Jeg skal bruke ett bilde pr. armbånd og de skal sys fast med symaskin.

Bokser fulle med materialer til armbånd og puter



Knapper er herlig!


2 kommentarer:

  1. Så smart! Helt utrolig. Og du, de knappene, den dilla deler jeg, jeg har liggende haugevis av ark med koh-i-nor-trykknapper, og andre fine knapper. Men i motsetning til meg, gjør du noe med det!

    SvarSlett
  2. Fint å rette på ting og tang! Oppslagstavlen likte jeg utrolig godt.
    Tusen takk for koselig kommentar.
    Håper du får en fin helg.
    Klem, PiPa

    SvarSlett