torsdag 28. juli 2011

Middag ute eller inne?





Ja takk begge deler. Søndagsmiddagen var pølser grillet på bål. Vi gikk tur langs stien mellom fiskeværene Nesland og Nusfjord, og lagde bål av tørre einebærkvister nedi fjæresteinene. Tirsdagsmiddagen spiste vi på Restaurant Karoline i Nusfjord. En tradisjon vi har her i ferieparadiset vårt Lofoten, er å spise middag ute på restaurant sammen med Anne-Lise, min navnesøster, nabo, butikksamarbeidspartner og venninne her i Nusfjord. Vel inne på Karoline, som ligger nede ved bryggen i Nusfjord, ble jeg så oppslukt av den gode maten og glemte derfor å fotografere. Både jeg og Tuva er enige om at dette var en utrolig god middag. Min navnesøster er mammaen til den nye kjøkkensjefen på Restaurant Karoline, så hun visste nok at dette ville bli en stor matopplevelse. Anne-Lise er stolt av sin datter og det skjønner jeg godt, en større hovedstadsavis har tidligere gitt Renate sekser på terningen.

Anne-Lise og Renate. Hjemmelaget kramellpudding med brunostsaus til dessert


Inne i restauranten er det utsikt mot havet


17-mai i gamle dager




Nok en Nusfjordsommer er over og vi vender nå nesen sørover

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar