mandag 18. juli 2011

Skulpturlandskap Nordland - Vågan

På vei fra Nusfjord til Svolvær stoppet vi ved denne skulpturen i Vågan kommune, skulpturen er plassert like ved hovedveien. Jeg har flere ganger kjørt rett forbi, og dermed bare sett «baksiden» av skulpturen. Denne gangen stoppet jeg bilen og gikk ned for å se «framsiden». Det er jeg veldig glad for, denne skulpturen var veldig fascinerende å se på - både visuelt og arkitektonisk. Det var spennende å stå foran glasskonstruksjonen, bildet forandret seg når jeg flyttet på meg .



Like bak skulpturen ligger hovedveien i Lofoten.


Skulpturen er laget av Dan Grahams, den har ingen tittel. Formen er laget av reflekterende, gjennomsiktig glass og rustfritt stål. Høyde 250 cm, bredde 300 cm



Når jeg snudde ryggen til skulpturen, så jeg dette "bildet"


Les mer om Skulpturlandskap Nordland og de 33 ulike skulpturene HER

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar