mandag 31. oktober 2011

Oppussingen fortsetter…

Jeg har fått hjelp av profesjonelle håndverkere til å fornye både taket og gulvet i stua mi. Men i helga fikk jeg låne en pussemaskin av håndverkerne. Den lille pussemaskinen var veldig samarbeidsvillig, og det tok derfor ikke særlig lang tid før bordplaten på det gamle spisestuebordet var pusset ned. Da det var gjort fant jeg frem boksen med treolje fra Ikea. Ved hjelp av en gammel klut smurte jeg bordplaten inn med olje. Dette er den samme oljen som jeg bruker på benkeplatene på kjøkkenet. Jeg ble veldig fornøyd, for nå er bordplaten så god som ny.
Spisestuestolene derimot er jeg ikke så fornøyd med. De er solide, men de har ikke god form. Derfor kjøpte jeg på fredag mine første designklassikere; fire spisestuestoler av Eames. Dette er første gangen jeg handler møbler i en møbelbutikk som ikke heter Ikea. Alt i mitt hus er nemlig enten fra Ikea, loppemarked, bruktbutikk eller møbler jeg har fått av kjente. Nå er jeg voksen, jeg har 80 % “fast” betalt jobb, og ja, flere argumenter trengs ikke. Det var også helt klart lettere å ta en rask avgjørelse sammen med to venninner. To minutter før stengetid gikk vi inn hos Kiil på Gjøvik, der jeg kjøpte fire hvite Eames stoler med ben i treverk. Dette er bestillingsvare, men kanskje kommer de hjem til jul.

Snart kan jeg sitte på en Eames å drikke te.


Fire stoler er på vei til meg.

Bordplaten ble pusset ned og smurt med treolje.

8 kommentarer:

  1. Gratulerer! Vi tenkte også på Eames, men så er vi så korte begge to, og bordet er så høyt, så det ble litt sånn Kilroy was here... Så vi kjøpte Norrgavelstoler i stedet. Men de er absolutt for voksne de også, sånn prismessig i alle fall

    SvarSlett
  2. Så mange som pusser opp for tiden.
    Har planer jeg også, men her går det så sakte.
    Godt valg av stoler, sikler etter disse selv.

    SvarSlett
  3. Syns du gjorde eit godt val av stolar! Kjekt å kunna gle seg sjølv av og til - spesielt når ein har jobba godt. Å det har du!

    Marian

    SvarSlett
  4. Ja,den kom fram, hel og veldig fin. Jeg tror den skal få stå på badet, den vil passeveldig fint der

    SvarSlett
  5. Eames! Da drømmer jeg også om :)
    Fint, at stolene kommer snart.
    Klem fra PiPa

    SvarSlett
  6. Grattis med dritkule nye stoler!

    Vi har et kjøkkenbord etter farmor og farfar. Det er lakket. Lurer på om jeg skal pusse og male hele eller deler av det. Må tenke litt mer først. Gleder meg til å se hvordan det blir hos deg.
    Håper du får stolene før jul da.

    Klæm

    SvarSlett
  7. Også Eames, da! Gratulerer med kjøp av flotte stoler! Sender små vibber til leverandøren - klart stolene må komme til jul *S*
    Kos dere videre med oppussingen - Liv

    SvarSlett
  8. Gratulerer med nye Eames (snart i hvert fall)!! Kjempetøffe stoler. Gleder meg til å se det ferdige resultatet i virkeligheten om forhåpentligvis ikke så alt for lenge :-)

    SvarSlett