fredag 28. oktober 2011

Utstillingsdukker


Et tips til deg som har en utstillingsdukke på ønskelisten din, fortell det til noen. Si det gjerne til de som jobber i den butikken som har en utstillingsdukke du kan tenke deg å overta. Fortell de ansatte i butikken at du gjerne stiller opp den dagen de skal bytte ut dukkene. Alle butikker fornyer og skifter ut sine utstillingsrekvisitter med jevne mellomrom, og det meste havner i containeren bak butikken.

Vi lærerne som jobber ved Interiør- og utstillingsdesign på min skole samarbeider med ulike bedrifter for å gi elevene praksiserfaring i løpet av skoleåret. Anne Britt ved KappAhl er en av våre dyktigste og mest entusiastiske samarbeidspartnere. Hun vet at vi gjerne overtar brukt utstillingsrekvisita av ymse slag, og nå fikk vi fikk kjøpt utstillingsdukker til en meget symbolsk pris.


Jeg fikk noen smil fra forbipasserende, ikke dagligvarer her nei.




Dukkene ble forsiktig lagt inn i vaktmesterens bil, og fraktet til skolen.



Inne på skolen gikk ferden videre til klasserommet.



En hel gjeng, som her står samlet i et hjørne av klasserommet.

Jeg har en utstillingsdukke her hjemme også, den kjøpte jeg i en butikk som skulle legge ned driften. Jeg hadde lenge ønsket meg en slik dukke, dukken skulle fungere som en stumtjener i gangen. Tuva har aldri delt min begeistring for utstillingsdukken, og nå står hun på soverommet mitt. Den slanke frøkenen stiller gjerne opp som modell, her med en bleiebukse fra Fretex:

3 kommentarer:

  1. Jeg ønsker meg en sånn, mye lettere å fotografere klær man vil selge når man har en slik dukke. Men har jo i grunnen ingensteder å ha dukken når den ikke er i bruk...og så synes jeg de er litt skumle, hihi! *♥*

    SvarSlett
  2. Vilket bra tips. Jag har lånat dockor ibland för jag vet att de är jättedyra att köpa nya. Men jag visste inte att butiker bytte ut dockor emellanåt.Tack för tipset.

    SvarSlett
  3. Kjempesmart å spørre butikker om utstillingsdukker. Men jeg lurer på om målene på dukkene stemmer overens med "normale" mål? Husker dukkene hos vera moda ble målt en gang, og de var mye tynnere enn tilsvarende personer med samme høyde.

    SvarSlett