søndag 1. januar 2012

Nyttårskavalkade





















Godt nyttår!

Nytt år og nye muligheter, ja tiden bare kommer og kommer J
Jeg velger å oppsummere bloggåret før jeg starter med blanke ark:

I januar åpnet jeg nettbutikk på Epla.no. Bare etter noen timer ble disse koppene solgt, pakket og sendt til første kunde. Takk til "Eplajentene" som har laget denne fine nettbutikken.










Kjøkkenet har blitt totalrenovert og jeg er aller mest fornøyd med det nye spisebordet. Vi sitter nå på gode barstoler og kan nyte utsikten mot Mjøsa:



En gammel skjenk fra bruktbutikken ble pusset opp og plassert i stuen. Skjenken har allerede blitt omplassert og jeg leter nå etter en lavere og bredere skjenk fra 50 eller 60 tallet. 


I påska ble den nye verandaen innviet og vi kunne grille i solen:


I høst ble stuen pusset opp. Gulvet ble slipt og beiset, vi kjøpte ny sofa og gulvteppe på Ikea og elektrikeren monterte lysskinner:


Det mest populære bolgginnlegget gjennom året er;
Skål + lampeskjerm = smykkestativ: 

Norske interiørblogger arrangerer "Månedens utfordring" med ulike tema hver gang, noe som er veldig inspirerende! Dette smykkestativet ble laget til en utfordring med tema oppbevaring.

Dette blogginnlegget, Fra gardin til kjole, er også mye besøkt. Bildene er tatt for ca tre år siden, men Tuva stiller fortsatt opp både som modell og korrekturleser når mor spør om assistanse.



Det har blitt mange turer innom loppemarkeder og bruktbutikker og Tuva bruker fortsatt denne skjorten hun kjøpte på Ting og tøy for 40 kr:


Ved påsketider reiste jeg og min lærerkollega Bente til Milano for å besøke den årlige møbelmessen. Vi  kom hjem med masse inspirasjon



Vi fikk masse inspirasjon på arkitektur, interiør og utstillinger i Milano. De flinke elevene våre gjennomfører mange Interiør- og utstillingsdesignoppgaver og enkelte oppgaver deler jeg på bloggen, her er to eksempler:


Dette bildet er fra Lilleputthammer. Elevene har laget vindusutstillinger som viser interiør fra ulike butikker og leiligheter slik det så ut i Lillehammer sentrum 1930, alt er laget i liten målestokk.

I vår ble min bestevenninnes datter konfirmert og jeg hjalp til med borddekking:


Sommeren tilbringes i Lofoten. Vi har et lite hus i Nusfjord og der kombinerer vi ferie og keramikksalg. I år var vi på fuglesafari utenfor Røst, en uforglemmelig opplevelse:




Vi avrundet sommerferien med en mor og dattertur x 2 til Mamma mia øya Skiathos:


I august startet et nytt skoleår og jeg trives fortsatt veldig godt med å jobbe fire dager i uken som lærer. En dag i uken kan jeg bruke i keramikkverkstedet, og i september hadde jeg utstilling ved Galleri Fjordheim:



I tiden etter utstillingen flyttet jeg ut alt som var stuen, stuen ble pusset opp og plutselig kom julen:



Tusen takk for alle hyggelige kommentarer og tilbakemeldinger jeg har fått på bloggen!!!

Jeg håper alle får et godt og fredfylt nytt år, med mange spennende muligheter og utfordringer underveis.


3 kommentarer:

  1. Takk skal du ha for den inspirerende bloggen din, den ligger på topp ti hos meg i alle fall. Jeg liker både det du lager, og det du skriver. OG nå tror jeg du har inspirert meg til å lage en vareopptelling på bloggen min også. Godt nytt år, Anne Lise

    SvarSlett
  2. Godt nytt år til deg!
    Takk for mange fine innlegg i 2011, det lover godt for 2012 :)

    SvarSlett
  3. Det var en innholdsrik nyttårskavalkade med fine bilder. Her var det jo fortellende bilder fra både jobb, fritid, fornøyelser, oppussing og det som livet består av. Riktig godt nytt blogg år!

    SvarSlett