lørdag 4. februar 2012

Skjenk søkes


Jeg er på leting etter en skjenk fra 60 tallet. Skjenken skal gjerne være ca 90 cm høy, ca 45 cm dyp og ca 170 cm bred. Den bør ha runde ben, slik som settbordene jeg har nå og spisestuestolene jeg snart får hjem. Skjenken må ha en enkel og ren form, dvs. ikke glassdetaljer, utskjæringer eller profilerte dører. Jeg betaler selvsagt riktig pris, og om den er slitt kan jeg pusse og male litt. Ta gjerne kontakt om du kjenner en skjenk som er ledig på markedet. Jeg bor på Lillehammer men jeg kan godt kjøre et stykke for å hente den hjem, spesielt om den ligner på disse:



Akkurat nå er det settbordene jeg kjøpte på et loppemarked som passer plassen, men når skjenken kommer hjem, ja da er dette skjenken sin plass!
Den nye kjolen tar jeg på den dagen skjenken kommer i hus, da blir det feiring!!



4 kommentarer:

  1. Det er nesten fælt å si dette, men jeg har en akkurat slik sjenk som den du viser på bilde nr 2! Men den er altså ikke til salgs.
    Jeg kjøpte den for mange år siden da slike møbler var helt "ute". Jeg hadde bruk for et skap under et skråtak. Den passet akkurat inn uten ben. Men da vi flyttet til et større hus, fikk den på seg bena sine og fikk en mer fremtredende plassering.
    Skjønner godt at du ønsker deg en sånn. Den rommer ganske mye og er pen og praktisk og helt "in" nå.
    Håper du finner en snart! Lykke til med skattejakten! :)

    SvarSlett
  2. Kjempefin!!

    Håper du får napp..
    Fin hælg!
    Siw

    SvarSlett
  3. Finn finner fant *S*
    Jeg har dessverre ingen skjenk å selge, selv om jeg husker dem i annethvert vennehus da jeg var liten på -60-tallet. Så i det siste nummeret av Hem & Antik at dette er møblene som selger nå, men at prisene er behagelige om man ikke skal ha en spesiell designer.
    Har vært litt i bruktbutikker i Kjøbenhavn, og ja, det er dyrt om møblene er "navn-satt"!
    Så forresten noe som lignet på Finn - derav overskriften *S* - Liv

    SvarSlett
  4. Jeg har nettop sett en slik skjenk på finn.no! Søk på østfold :)

    SvarSlett