mandag 26. mars 2012

En dag, masse inspirasjon!


En dag på møbelmessen i Stockholm ga meg utrolige mengder med inspirasjon. Jeg hadde selvsagt med kameraet og knipset massevis av bilder. Bildene ligger nå i «arkivet» inspirasjon og kan tas fram når jeg trenger nye ideer. Mange av bildene bruker jeg også for å inspirere elevene ved Vg2 Interiør og utstillingsdesign. Jeg håper flere lar seg inspirere:
En stol, fire uttrykk:


En spesiell stol og en kreativ utstilling. Fasinerende helhet og svært godt gjennomført håndverk:


T-shirt stol av Maria Westerberg, produsert av Green Furniture. Du kan kjøpe bare metallet og veve din egen stol. Eller, du kan kjøpe en ferdig stol, vevd av gamle t-skjorter:


Filleryer er trendy! Flere gamle filleryer kan gjerne sys sammen til et stort teppe eller en fillerye kan sys om til et skjørt. Hva med et dongeriteppe?


Lappetepper er fortsatt svært aktuelle og jeg liker gjenbruk:



En gammel dør med patina kan bygges om til et bord med glassplate. Gamle ammunisjon-kasser kan bli til skap:



2 kommentarer:

  1. Her var masse inspirerande! Er veldig svak for det meste om lappetepper og likte spesielt godt det av dongeri. Bordet var òg knast.

    No har eg bestilt billett til Berlin, 21 - 28. juni. Då kjem eg på opninga di, visst alt går etter planen!

    Marian

    SvarSlett
  2. Der skulle jeg ha vært..... Jeg elsker å bli inspirert. klem Galleri Tove

    SvarSlett