tirsdag 29. mai 2012

Renovering i feriehuset


Feriehuset mitt i Nusfjord skal få ny kjøkkeninnredning, noen nye vinduer og ett nytt gulvbelegg. I tillegg skal deler av veggen mellom stua og kjøkkenet fjernes. Nå rydder jeg!
Jeg har alltid likt de grønne veggene på kjøkkenet, men det spørs om jeg er like vågal som de forrige eierne nå når jeg nå skal male veggene på nytt? Det er jo tryggest å velge nøytrale farger på vegger, gulv og kjøkkeninnredning og heller krydre rommet med fargerike tekstiler.

Noen bilder jeg har knipset under ryddesjauen:














Jeg tar meg også tid til å kose meg.
Noe av det jeg setter ekstra stor pris på her i Lofoten er fersk fisk, fersk torsk og laks smaker litt bedre her enn hjemme på Lillehammer J

3 kommentarer:

  1. Ser rett og slett ut som ein makalaus plass du har i Lofoten! Ikkje løye du kosar deg der. Då blir det allså nytt kjøken i sommar? Men du MÅ få Sonja og Harald`n opp igjen på veggen, sant?
    Blir spennande å sjå korleis det blir.

    Klem.
    Marian

    SvarSlett
  2. Mange herlige glimt av forna dar *S* Lys blå kjøkkenstol, gjett om jeg husker hvordan plasten i de stolene klebet til bare lår en varm sommerdag. Og kronprinsparet - så vakre. Heldige meg fikk papirdukken som fulgte med Allers i 1968. Den av Sonja. Med brudekjole og forlovelsesdrakt. Tenke seg til, papirdukken av Sonja står i bare undertøyet. Vi var sjokkert!
    Skjønner godt du trives i huset nordpå, og ja, fisken er garantert bedre der - Liv

    SvarSlett
  3. Som "Blått tillyst" sa; husker jeg også hvordan det var å sitte på de kjøkkenstolene med bare lår. Det svei ihvertfall godt når du skulle av stolen.
    Du har vært på samme sted som meg, og handlet lysekrone til feriehuset ditt, ser jeg. Mi krone fikk bare blanke prismer, den stakkar.
    Og når det gjelder fisken, så er den vel neppe særlig fersk når den kommer til Lillehammer. Lenge siden den ble dradd over ripa da, vet du.

    SvarSlett