tirsdag 31. juli 2012

Fra Nusfjord til svenske loppiser


Søndag var den siste åpningsdagen i sommerbutikken. Tiden flyr og vips var tre uker i Nusfjord over. Den siste keramikkoppen ble pakket inn og tilslutt hang jeg opp en lang, hvit nattskjorte i butikken, sånn i tilfelle det blir kaldt for spøkelset i vinter.





Torsdag fikk jeg besøk av en venninne og nå er vi på biltur sørover og på vei hjem til Lillehammer. Både jeg og Bente liker loppiser, derfor bestemte vi oss for å kjøre innom Sverige på vei hjem. Vi kjørte inn i Sverige via Mo i Rana og ved Bredviken fant vi første loppis:






Jeg kjøpte det ovale, broderte bildet som står på gulvet.


Loppis nr. 2:



Dette skiltet stod ved veien, 9 km nord for Tärnaby.








Bente kjøpte servisedeler av den kjente svenske designeren Stig Lindberg. Flere bilder kommer etterhvert.

I natt har vi bodd i Storuman. Nå har vi spist frokost, jeg har kjøpt meg nettilgang og vi er klare for en ny loppisdag i Sverige J

3 kommentarer:

  1. Ååååå du og du kor kjekt det ser ut i ditt sommarparadis! Eg drøymer meg heilt vekk i bilda og innlegga dine!
    Veldig kjekt å ha med seg venninder som likar skattejakt. Det syns eg òg. Håpar turen heim gjekk fint og at du har med deg litt forskjellig av gode minner og godsaker i bagasjen som du kan leva lenge på utover hausten.

    Marian

    SvarSlett
  2. Ojojojoj! Og selvfølgelig kjøpte du det broderte bildet. Vi kjørte forbi to loppiser forrige fredag, vi eide ikke kontanter, ikke en gang norske. Jeg skal skjerpe meg, og ha en del svenske penger i pengeboka sånn for alle tilfellers skyld. Jeg tenker forøvrig spøkelset blir glad...

    SvarSlett
  3. Neiåneiånei!!! Har vi vært i Nusfjord en hel dag og ikke fått med oss butikken din?? Åssen klarte vi å unngå den? Nusfjord er jo ikke sååååå stor!!

    Kari :o)

    SvarSlett