lørdag 29. desember 2012

På vei…


Dagen i dag tilbringes stort sett på toget mellom Steinkjer og Lillehammer.

Nå har vi hatt en pause i Trondheim. Der rakk vi litt SALG og et bittelite slektstreff på en kafe J

Toget har sust gjennom Trøndelag og nå er vi på vei over Dovrefjell. Vi skal videre nedover Gudbrandsdalen og hjem til Lillehammer. Det er ganske så behagelig å sitte her; bare se på naturen, husene, menneskene og dyrene som er der ute. I alle fall så lenge det er lyst, nå kom plutselig mørket og kvelden… da er det kjekt med nettilgang J
Omtrent sånn utsikt har vi hatt fra togvinduet:

 

 

Kortene er signert Børrehaug & Remen, Oslo.

Disse gamle postkortene fant Hilde, svigerinnen min, fram på torsdag. Hildes mormor vokste opp i en kjøpmannsfamilie og derfor har hun flere gamle, spennende og ubrukte postkort liggende.

I Trøndelag har vi gått fra frokostbord, til middagsbord og til kaffebord. Nå er det ikke lenge til nyttårsbordet skal pyntes. Slik pyntet søsteren min bordet for et par år siden:


Det er fortsatt like aktuelt å bruke elementer fra naturen til å pynte huset, det liker jeg J

2 kommentarer:

  1. Heisann og takk for hilsen!
    Får håpe du er kommet vel frem nå...selv om du nok hadde en fin tur :)
    Koselig med disse gamle kortene, og et nydelig pyntet nyttårsbord !
    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  2. Takk for turen! Det er fantastisk å reise med tog, jeg gjør det så alt for sjelden. Og så har du tydeligvis hatt ei fin jul også. Julekortene var en ekstra godbit, jeg er så glad i skjura! En av de aller vakreste fuglene, dessverre er den ikke så vakker når det kommer til lyden den slipper ut av nebbet sitt:( Et riktig godt nytt år til deg! Kanskje vi møtes igjen, jeg synes det var så artig å treffe deg!

    SvarSlett