mandag 17. desember 2012

Små «juletrær»


Om du har liten plass, om du trenger et juletre til barnerommet eller om du skal reise bort i juleferien, sånn som oss - da kan det kanskje være aktuelt med et lite juletre eller noen julekvister i en vase. Jeg har hentet inn nypekvister, et lite grantre og en liten furu fra hagen.

Vi reiser alltid til Trøndelag for å være sammen med familien i jula og derfor er det koselig å pynte huset i god tid før vi drar. «I god tid» er jo et relativt åpent begrep men for meg betyr det gradvis pynting av huset fra første desember. Hjemme hos mamma og pappa ble all pynten og juletreet tatt fram på lille julaften. I dagene før jul var det hektisk innspurt med juleøl, sylte, rull, baking og laging av julegaver.

Det store juletreet pyntes fortsatt hos mamma og pappa når vi kommer hjem. Her hjemme på Lillehammer fylles huset nå med kvister, bar, fugler, engler og annet som hører jula til J


 

En gammel vinballong fra bruktutikken fungerer fint som juletrefot eller vase.
 



 
 

 


 

"God Jul" båndet er kjøpt hos Nille og fuglene fikk jeg i julegave forrige år.
 

1 kommentar:

  1. Så fint og koselig!

    Hvis jeg ikke hadde hatt barnebarn tror jeg at jeg hadde nøyd meg med en liten furu fra hytten i en vase.

    Kos deg med juletrepynting i Trøndelag! :)

    SvarSlett