fredag 22. mars 2013

Ferie = tid for syprosjekter


Tid for ferie, familiebesøk, vennemiddager, rydding og maling.  Ja, tid til ALT som ligger på vent.
Dette stoffet kjøpte jeg i vinterferien. Stoffet har nydelige farger og mønsteret minner meg om Missoni.
 

Nå har jeg funnet meg et kjolemønster på nettsiden til Stoff og stil, og mens jeg venter på kjolemønsteret starter jeg på et mere kjent prosjekt, nemlig puter J
Jeg skal sy puter til en venninne av en venninne som har sett puteprosjektene mine her på bloggen. Hun har gitt meg to gamle broderier og de skal sys på et grønt stoff fra Åhléns.
 
 

40 x 60 eller 50 x50? To like store eller to ulike? Mange små valg skal tas underveis. Mette vil gjerne ha to like 40 x 60.

God helg til deg J

2 kommentarer:

  1. Nydelig stoff i herlige farger, og åhh, jeg har brodert den jenta en gang.En gang for veldig lenge siden. Den gang Lis Paludan var guru i hådarbeidsbøker og vi bodde rett ved et bittelite bortgjemt utsalg, kalt Stoff og Stil, som solgte broderipakker veldig billig. Slike som var blitt liggende etter at ukebladene hadde forsøkt å selge dem.
    Jeg ga vekk mitt jentebroderi, og det var hyggelig å se det igjen.
    En riktig god påske til deg - klem fra Liv

    SvarSlett
  2. Lykke til med syprosjektene og alt det andre kjekke :) God påske!

    SvarSlett