tirsdag 5. mars 2013

Shopping i Riga


Spaferien i Jurmala ble avsluttet med shopping i Riga. Jeg kikket på bykartet dagen før, og markerte noen aktuelle butikker og bygninger vi gjerne ville besøke.

Vi kom til Riga med toget fra Jurmala og satte kofferten igjen på et oppbevaringskontor ved togstasjonen. Derfra gikk vi til Riija.  Denne fine butikken har moderne interiør- og designprodukter, både håndlagde og fabrikkproduserte. Jeg fant meg en ny venn:
 
Bamsen er håndsydd og jeg valgte den bamsen som hadde det morsomste uttrykket i øynene.

Glad og fornøyd fortsatte vi til Zara som ligger i samme gate, Tērbatas 30. Der tok vi oss god tid og kom ut igjen med en stor pose full med klær. Det var salg og over halvparten av posen ble fylt opp med tre gensere av deilig kvalitet(ull, alpakka og akryl). De kostet nå ca. 110,- pr. stk. istedenfor drøyt 400,-!!! Jeg elsker kupp J
 

 
Ny kjole til meg fra Zara. Kanskje blir jeg neeeesten like fin som denne modellen.
 

Vi gikk videre og kikket på kirker, vakre fasader, spiste mat og avsluttet shoppingrunden på kjøpesenteret Galerija. Det ligger i gamlebyen, ikke langt fra togstasjonen. Der kjøpte Tuva seg et «skinn»skjørt på H&M.
 
 



Vi gikk bevisst til butikker som tilhører kjeder vi kjenner fra før. Selv om H&M har et litt annet utvalg i andre land, er stilen tilnærmet lik vår. Det er jo ellers en ganske så ulik mote i Latvia og Norge.

2 kommentarer:

  1. Skal til Riga i mai og vet ingenting om byen så takk for litt info:) håper å finne fine små interiørbutikker og morsomme klær. Mat og drikke følger med:)

    SvarSlett
  2. Spennende å handle litt på nye steder.
    Og med de prisene er det jo ekstra greit
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett