onsdag 10. april 2013

Oslo


I går var jeg i Oslo sammen med elevene mine, og på veien mellom Nordisk Institutt for Scene og Studio(NISS) og Westerdals School of Communication knipset jeg noen bilder:
 
 

 
Bildet fra innsiden har jeg lånt HER
Dette hybelhuset er bare helt spesielt, og utrolig vakkert! 19 etasjer med runde hybler. Kornsiloen på Grünerløkka ble bygd om til 226 studentboliger i 2001.

Arkitektene HRTB engasjerte billedkunstner Lykke Frydenlund til fargesetting og Ingrid Løvstad som interiørarkitekt.


Bildet er tatt med mobilkamera gjennom vinduet i Ikeabussen.
Vi parkerte bilene våre ved Ikea på Furuseth og tok buss tur retur sentrum.
 

 
Jeg bare MÅ komme med en restaurantanbefaling, Rice Bowl i Youngs gate 4. Her får du super thaimat som er laget av gode råvarer, og du får mye mat for pengene.

Nå kommer det flere reiseinnlegg her på bloggen. I morgen skal jeg igjen til Oslo, lørdag reiser jeg til Lisboa, neste torsdag går flyet til Krakow og deretter går turen til Romania.

3 kommentarer:

  1. Kornsiloen som ble hybelhus er bare så vellykket! :)
    Skal til Oslo i helgen, det er ikke ofte jeg er der. Skal prøve å ha øynene med meg!

    SvarSlett
  2. Og...Ricebowl er en ENER!! Og liker de flytakkernene dine!

    SvarSlett
  3. Tøff blokk!! Så spennende reise du skal ut på!
    God tur!
    Klem:)

    SvarSlett