mandag 10. juni 2013

Kjærlighet er…


...ønske å beskytte henne.

 
Lørdag var jeg på loppemarked og der fant jeg denne lille keramikkfiguren.

Jeg husker kjæresteparet fra ukeblader som mamma kjøpte på 70 tallet.

Love is… er opprinnelig en tegneserie laget av Kim Casali fra New Zealand. Hun tegnet på små lapper til sin framtidige ektemann Roberto Casali. Disse svært så søte tegningene ble etter hvert publisert i flere land på 70 tallet, både som enkle tegneseriebilder, og som postkort og suvenirer.
 
 
 

 
 

Kilde HER

Små kjærlighetsnotater er oversatt til mange språk og spredd over hele verden.

5 kommentarer:

  1. De er så skjønne <3
    Jeg har en brødfjøl med de.
    Visste ikke om historien bak.
    Så hærlig!

    Siw

    SvarSlett
  2. De er skjønne bare skjønne.
    Koselig å høre historien bak.
    Har klipt ut mange slike fra ukeblader å tatt vare på.
    Ha en herlig dag :)

    SvarSlett
  3. Disse tegningene husker jeg veldig godt! Søte :)
    Man merker ikke at de har vært borte før de plutselig dukker opp igjen :)

    SvarSlett
  4. Herlig! Jeg husker dem så godt, vi brukte dem mye og gjerne. (Er født i 1960).
    Helt ferdig med dem er vi forresten ikke, den ekte mannen og jeg.
    Kjærlighet er å åpne garsjedøra til den som kommer sist hjem, sier vi.
    Men - jeg har aldri sett kermamikkutgaven før - søt var den.
    God helg til deg - Liv

    SvarSlett