torsdag 29. august 2013

Spennende keramikk


Horisont er tittelen på en av utstillingene som du nå kan se ved Kunstindustrimuseet i Oslo.
Utstillingen står fram til 23.2.2014.
Temaet for utstillingen er; landskap, keramikk og trykkdekor.
Dette er samme teknikk som jeg bruker når jeg dekorerer mine keramikkarbeider, derfor var det ekstra morsomt å se disse arbeidene. Her er det en fin miks av gamle dekorer og humoristiske, nye trykk!
 

Antipodean Willow, flintgods med malt underglasurdekor. Stephen Bowers 2013



Blue willow – Last supper, Flintgods med trykkdekor. Howard Kottler ca 1969



In Perspective Willow, porselen med trykkdekor. Robert Dawson 1996



Falling Leaves, flintgods med trykkdekor. Richard Shaw 2008



Cow in a Meadow. Flintgods og trykkdekor på Rørstrandfat. Paul Scott 2009

1 kommentar:

  1. Snakk om kreativ og morsom nytolking av gamle travere!
    Artig -og jeg skulle vel gjerne hatt ett eller to *S*
    Det er klart en god grunn til at de er utstilt på museum, og kanskje utstillingen kan bli en god grunn for meg til å oppsøke museet.
    God sensommer til deg - Liv

    SvarSlett