søndag 20. oktober 2013

Tiden flyr


Nå skjer det mye, dagene kommer og går i full fart. Eller… i passe fart. Jeg stresser ikke, men jeg føler meg heldig som er frisk, har familie, venner, hus og jobb.

Det er lett å sette i gang nye prosjekter, både i lærerjobben, i kunstnerjobben og privat - men ikke alle prosjektene kommer like fort i havn.

I år er jeg hjemme alene mens Tuva koser seg som elev ved Teater og musikal på Skiringssal folkehøgskole. Jeg har dermed mistet sjåførjobben som bestod i å kjøre til og fra dansetimer fire ganger pr. uke ++, og derfor har jeg tatt fram igjen NKI kurset; Interiørskolen - offentlig miljø. Da pappaen til Tuva døde brått og uventet for seks år siden ble studiene lagt tilside. Nå er jeg i gang igjen, og det er GØY!

 
 
Selv om tiden flyr, er det alltid tid til kos. Det viktigste i livet er vel å ha det best mulig hele tiden. Fredag ettermiddag møtte jeg Tuva på toget i Sandefjord. Jeg hadde vært på et jobbmøte i Porsgrunn og da passet det fint med mor og datter-treff i helga. Vi dro direkte til Folketeateret(den gamle operaen) for å se Annie. Jeg er lettrørt og måtte tørke tårer flere ganger. Det var en fantastisk forestilling, anbefales virkelig! Vi overnattet billig og bra ved Cochs pensjonat som ligger nær slottet.
Lørdag startet vi med frokost ved Åpent bakeri og deretter shoppet vi oss oppover Hegdehaugsveien mot Bogstadveien. Tuva fikk nye klær og jeg kjøpte småting til julekalenderen som skal sendes til USA. Disse supersøte boksene kjøpte jeg til meg selv, hos Sprell i Hegdehaugsveien.

 
 
Kjolen har jeg kjøpt hos Indiska på Gjøvik, her er det fortsatt høst!!
 
 

 
 

På vei til Oslo S og hjem
 
Vi prøver å få til en Oslotur med teater, kafébesøk og shopping hver høst/vinter, det er en koselig tradisjon.

 

1 kommentar:

  1. Spennende med interiørstudie. Så godt at du har startet opp igjen med det.
    Koselig med en Oslotur. Jeg skal ha en tur i løpet av høsten sammen med min yngste sønn.
    I nov. skal jeg på Annie i forbindelse med jobben. Håper jeg får se hele,
    noe som ikke er helt sikkert på grunn av brukere som skal være med.
    Ønsker deg ei riktig god uke :)

    SvarSlett