søndag 5. oktober 2014

Tur


Høsten har vært helt fantastisk!


På vei over Dovrefjell.

Jeg liker kombinasjonen av nytte å nyte, og en tyttebærtur med pappa i høstferien ga begge deler.  Nå har jeg nok tyttebær denne vinteren J


Tyttebærtur på Nordfjellet

Pappa lagde trollkrem, en dessert som gir meg barndomsminner
Dette trenger du til ca. 4 porsjoner
1 stk. eggehvite
5 dl tyttebær
1 dl sukker
Slik gjør du det: Visp eggehvite, tyttebær og sukker i maskin til kremen er tykk, lys og luftig. Serveres gjerne sammen med vaniljesaus. Vi valgte å spise den sammen med eplekake. 



På vei sørover, noen kilometer sør for Folldal. Rondane Nasjonalpark. 
Bildet ble tatt forrige gang jeg var på besøk i Trøndelag, altså før høstfargene kom.

3 kommentarer:

  1. Å, dette er høsten på sitt beste. Sanking av lys, farger, mat :)

    SvarSlett
  2. Beautiful pictures of the colourful autumn.

    SvarSlett
  3. Flotte bilder, koselig å være på tyttebærtur sammen:-) Jeg har også plukket tyttebær, så kanskje jeg må prøve meg på trollkrem. Likte bloggen din godt, så jeg legger meg til som følger. Hilsen fra Marianne

    SvarSlett