Vi kikka på produkter og utstillinger, og vi snakket med
ferske designere. Vi hørte på PEJ-gruppens foredrag om hvordan du skaper og
driver den unike butikken og jeg spiste masse sjokolade og lakris som ligger
der og frister ved de fleste messestander.
PEJ-gruppen fokuserer på mennesket. De butikkansatte og
innehaveren må skape den gode stemningen og opplevelsen som gjør at vi velger å
gå inn i en butikk istedenfor å handle via nettet fra sofaen. Dette innebærer
blant annet god kundebehandling og god utstillingsdesign.
Jeg synes at wiik & walsøe helt klart hadde messens mest
kreative stand. De lyse porselensproduktene var godt synlige mot den mørke
bakgrunnen. Disse jentene er dyktige til å hente inn profesjonell hjelp og
skaper dermed en flott helhet i produkter, utstilling og reklamemateriell.
Dette bildet er lånt HER - hvor du kan du se nærmere på produkter fra wik & walsøe |
Både Solveig og jeg jobber med Interiør og utstillingsdesign og det er godt å kunne bruke en hel dag på å hente inn ny inspirasjon og diskutere fremtidige undervisningsopplegg. Flere bilder fra messen kommer her etterhvert…
Å stille ut produktene sine på en måte som skiller dem ut og får folk til å legge merke til akkurat dem, må være en utfordring på en sånn stor messe, ja!
SvarSlettDette var en flott utstilling, ja. Likte spesielt godt bruken av mose. Ja og så fargen.
SvarSlett