søndag 16. mars 2014

Bleiekake



Det er ikke alltid like lett å finne ut hva man skal kjøpe som babyshower-gave eller barselgave.  Hva med en bleiekake? Dette er en kake som er laget av forbruksvarer som alle småtasser har bruk for. Jeg fant inspirasjon på nettet, og prøvde meg fram... 

Slik ble min variant



Jeg brukte: 
2 pakker med bleier
små strikk 
store strikk 
en papprull som kjerne 
en papplate dekt med aluminiumfolie 
pyntebånd
smokker

Grillpinnene du ser på bildet ble ikke brukt. Bleiene kunne stables, og festes sammen med strikk, slik ble kaken stødig uansett.



Først dekket jeg en papplate med aluminiumfolie, deretter rullet jeg bleiene sammen og tok en brun strikk rundt én og én bleie. Den første ringen ble satt sammen, eller holdt sammen av en større, blå strikk(kjøpte hos Søstrene Grene)  




Nederste, det vil si første etasje består av tre «ringer» med bleier



For å få brukt alle bleiene fylte jeg papprøret med bleier også





Tilslutt kamuflerte jeg alle strikkene med bånd, lagde en stor sløyfe bamsen kunne sette seg på, og festet smokkene med sløyfer. Kaken ble pakket inn i cellofan og overlevert til de vordende foreldrene J


1 kommentar:

  1. Har flere ganger tenkt å prøve meg på en slik
    bleiekake. Men har vel ikke hatt noen å gi det
    til enda. Dukker vel opp noen en dag.
    Takk for "oppskrift"
    Ha en flott dag :)

    SvarSlett