søndag 10. oktober 2010

Inspirasjon finnes overalt



Historien bak signaturen min:

Da min datter var nærmere 2 år, sa hun mamma, mamma, og pekte på hundrekroner seddelen. Kanskje syntes hun at jeg lignet på Camilla Colett? Iallefall var jeg svært lik henne på håret. Det var da jeg fikk ideen om å lage denne signaturen. Jeg har til nå brukt to ulike bilder, og det er snart på tide med en ny oppdatering.


100 kr. i 1996

Min første signatur i 1996

Min signatur under en kopp

Signaturen er laget som et silketrykk. Fra passfoto til ferdig silketrykk er det ca 7 prosesser. Jeg bruker trykket på det meste jeg lager i brent leire. Bildet legges over glasuren, og brennes inn i glasuren ved 810 grader i keramikkovnen. Jeg har laget disse silketrykkene ved Porsgrund porselensfabrikk.


Jeg fortalte en venninne om ideen. Hun viste meg senere disse tynne porselens- koppene fra Kina, som hun hadde hjemme i skapet sitt. De har et nydelig relieff av en dame i bunnen, som synes best når du holder koppen opp mot lyset. 


Porselenskopper fra Kina

2 kommentarer:

  1. Porselenskopper fra Kina har jeg.. er de verd noe? noen som vet noe om det..

    SvarSlett
  2. Hei :) Jeg vet ikke hvor mye slike kopper er verdt, dessverre. Men kanskje det er mulig å spørre en antikvitetsforhandler eller andre som kan mye om kinesisk kunst? Lykke til!

    SvarSlett