onsdag 27. oktober 2010

Kunsthøgskolen i Bergen.

Som jeg skrev under Galleri sist, var det læreren min Bjørn Sverrbo som viste meg veien til Kunsthøgskolen. Første året jeg søkte, kom jeg inn til 2`runde både i Oslo og Bergen, men ikke lenger. Dermed ble jeg nødt til å tegne mer, og lære meg å presentere mine arbeider. Det var tydeligvis ikke lurt å sitte der under intervjuet å beklage, og unnskylde alt jeg ikke kunne. Året etter kom jeg inn ved første forsøk i Oslo, Stockholm og Bergen.
En grunn til at jeg valgte Kunsthøgskolen i Bergen, var keramikk ovner beregnet for saltbrenning. Saltbrent keramikk har en del tilfelles med ved- og rakubrent keramikk. Alle prosesser er røffe, dvs. sjansen for brekkasje underveis er forholdsvis stor.
Arbeider fra de første årene mine ved Kunsthøgskolen i Bergen:


 
 
 



Kopper og kanne med innrissa tegninger og kloridfarger.
 





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar