tirsdag 26. oktober 2010

Ny veranda

Tidligere drømte jeg om et stort, hvitt gammelt hus med glassveranda. Etter å ha vært student, og leid ulike hybler og hus i mange år, var jeg kjempeglad da jeg fikk mitt eget hus etter tredje budrunde. Huset var fra 1950 og så ikke særlig flott ut. Beliggenheten var desto bedre og jeg er fortsatt like fornøyd etter 10 år. Både hus og hage har potensial, noe det er fint å tenke på : )
I år har det største prosjektet vært etterisolering, ny bordkledning, vindu, dør og veranda på vestsiden av huset. Jeg tegnet veranda og leverte inn forenklet byggemelding. Kjøpte inn dør, vinduer og materialer på salg i vår, og etter endt ferie kom snekkeren. Byggingen har foregått på deltid, og nå, like før snøen kommer, er den ferdig. Selv har jeg kjørt bort gammel bordkledning, grunnet og malt. Nå er jeg kjempefornøyd. Kveldssola skinner lenge her om sommeren. Dette blir et 30 kvadrat meter ekstra rom. Kanskje blir det grilling på verandaen allerede i påska?

Huset og keramikkverkstedet til høyre i bildet har nå fått fargen Skodde,
en varm gråfarge.

Gammel og ny fasade. Til våren kommer fortsettelsen...

5 kommentarer:

  1. Det ser ut som en kjempefin, romslig veranda!

    SvarSlett
  2. Så bra Anne Lise :o) Godt med oppussingar i allefall etterpå. Eg har fått nytt bad og gleder meg over det kvar gong eg går inn dit.

    Elisabeth ( Skomdal )

    SvarSlett
  3. Så fint, du er kjempeflink!

    SvarSlett
  4. Oi, den ble mye finere og større enn jeg trodde! Kjempefint med den fargen også. Gleder meg til å se den på ordentlig. :-) Godt jobba, Anne Lise!

    SvarSlett
  5. knallbra arbeid anne lise! kjem gjerne og drikk kaffe frå ein av dei vakre koppane dine på den varanda'n
    inger

    SvarSlett