onsdag 12. januar 2011

Stipendutstillingen

Tiden flyr. Laget av meg i 2010. Foto: GD


























I går var jeg i Oslo for å levere ett arbeid til årets Stipendsøkerutstilling i Rådhusgalleriet, og NSB fraktet meg fram og tilbake som avtalt. Den skriftlige søknaden, med bilder av egne arbeider, sendte jeg i oktober. Nå stilles alle søkeres arbeider ut, og  i april får vi svar fra Norsk kulturråd om vi er blant de heldige utvalgte. Jeg har tidligere vært blant de få prosentene som har kommet gjennom nåløyet, og er alltid optimist... I 2008 fikk jeg stipend. Min prosjektsøknad den gang innebar å jobbe fram en utstilling på et galleri utenfor Hamar, samt å reise til Kina for å jobbe på et gjesteverksted for kunstnere. Jeg har nå veldig lyst til å reise tilbake til Jingdezhen, porselenets hjemby i Kina, for å gjennomføre flere prosjektideer. Jeg skal også jobbe fram en utstilling til Galleri Fjordheim, den skal åpnes i september 2011.


I tillegg hadde jeg en veldig hyggelig og god lunsj med Hanne som jeg gikk sammen med på Kunsthøgskolen i Bergen. Vi møtes dessverre ikke så ofte lenger i og med at hun bor i Tønsberg og jeg på Lillehammer. 


Hanne leverte dette nydelige bildet. Flisen er ca 40 x 40 cm.



Hanne har egen hjemmeside, ta gjerne en titt HER for å se flere arbeider av Hanne Haukom


Årets stipendsøkerutstilling er åpen for publikum fra 21.- 30 januar 2011 i Oslo Rådhus galleri, med inngang fra sjøsiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar