fredag 14. januar 2011

Gamle servietter



Da jeg var liten samlet jeg på servietter. Serviettene er fine å se på, og likt et fotografi får de meg til å minnes den dagen, den ferieturen eller det selskapet.


Tidligere denne uken fikk jeg en mail fra  
NTNU Vitenskapsmuseet i Trondheim.

De er på jakt etter folk som samler, og har derfor vært inne på bloggen min og sett på mitt innlegg: Retro juleservietter. Museet skal åpne en ny utstilling 1.september 2011, hvor de vil vise et mangfold av folks private samlinger, sammen med deres egne vitenskapelige samlinger. Jeg skal være med å ”reklamere” for utstillingen med mine servietter, slik at andre melder sin interesse med ulike samlinger. Den fysiske utstillingen skal bestå av objekter, foto og samlernes egne historier. Kanskje du har en samling? Mer informasjon om prosjektet kommer etter 1. februar.






Servietten til høyre er fra min 10 årsdag. Samlingen er preget av min barndom
på 70 -tallet













Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar