søndag 16. januar 2011

Tiden bare kommer og kommer...





















Jeg flyttet sommeren 1991 til Bergen for å gå på Høgskolen for kunsthåndverk og design. Der delte jeg leilighet med Elise, vi hadde gått i samme klasse på videregående året før. Elise var en kjempesnill og dyktig jente, som før endt utdanning vant en konkurranse med sine gode illustrasjoner. Elise døde alt for tidlig i en bilulykke like etter endt hovedfagseksamen, noen dager før utdelingen av vitnemålet fra Kunsthøgskolen i 1996. Elise er stadig ”med meg”, og det var hun som ofte sa tiden bare kommer og kommer. Hun var alltid positiv og oppmuntrende. 

Etter at Elise døde fikk jeg velge meg et grafisk trykk som minne, jeg valgte denne 
illustrasjonen fra boken Ulvehunger.


Side 22 og 23 henger som bilde på veggen min






Utsnitt av bildet













Forlaget Cappelen Damm beskriver boken Ulvehunger slik: En særpreget bildebok nesten uten tekst, som bygger på Grimms eventyr om Rødhette. Her får ulven seg en skikkelig overraskelse! Rødhette stirrer ham trassig inn i øynene og spiser ham opp! Hun vurderer faktisk bestemoren også, men konkluderer med at hun er for seig. ...en spennende bildebok for alle aldre. 2. prisvinner i bildebokkonkurransen arrangert i samarbeid med Tegnerforbundet.


Forsiden på boken, og en hilsen til meg på innsiden

Side 14 og 15



Side 20 og 21






Nyt dagen

1 kommentar:

  1. Hello!
    I search this book for my collection desperately, but can't find it anywhere. Maybe you know, where I can buy it?
    Thank you!
    Mark

    SvarSlett