fredag 4. februar 2011

Kunsthåndverk hos Brudd


Fat på fot, av Linda Jansson Lothe.
Bilde er lånt fra hennes hjemmeside.















Brudd er et kunsthåndverksutsalg som ligger i Markveien, ved Grunerløkka i Oslo. Butikken er drevet av ca tjue profesjonelle kunstnere. Her selger de blant annet smykker, kopper, mindre skulpturer og vaser. Kunsthåndverkerne bytter på å være i butikken, og fagkunnskapen er dermed alltid tilstede. Dette er kortreist kunst av høy kvalitet!






Koppene på øverste hylle til venstre er laget av Kjersti Teigen, de andre er laget av av Lene Tori Obel Bugge














  


Koppene på øverste hylle er lager av Kjertsi Teigen og de under er laget av Lene Tori Obel Bugge






















På  tirsdag var det Linda  Jansson Lothe jeg møtte inne hos Brudd. Vi kjenner hverandre fra etterutdanningskurs på Kunsthøgskolen i Oslo, og som keramiker kollegaer. Det er alltid veldig hyggelig å møte Linda, og hun er fremfor alt en svært dyktig kunsthåndverker: Besøk gjerne Lindas hjemmeside HER
 
Disse bildene har jeg lånt fra Lindas hjemmeside


 
Lindas kopper


Brudd har en egen hjemmeside med mere informasjon og åpningstider HER

3 kommentarer:

  1. Hei hei

    Denne butikken visste jeg ikke om, jeg skal definitivt ta turen innom om jeg skulle befinne meg på den kanten. Likte godt det nederste bildet - med Linda sine kopper :))

    En god helg ønskes deg fra meg.
    Klem klem

    SvarSlett
  2. Takk for besøk og kommentar hos meg:)
    guh bedre så mye lekkert du viser.....skulle vel bodd nærmere...da hadde budsjettet mitt sprukket!!
    Ha en fin fredagskveld, klem fra meg:)

    SvarSlett
  3. så spennende! Dette var nytt for meg, herved puttet på listen over smarte butikker som må besøkes :)

    SvarSlett