lørdag 15. oktober 2011

To kreative damer

Jeg har kjøpt boken dottie angel av Tif Fussell. Boken oser av kreativitet og skaperglede. Tif syr bilder, vimpler, forklær og andre kreasjoner av gamle stoffer, bånd og knapper. Sammen med boken lå det en konvolutt med en stoffbit, litt tråd og en gammel knapp. Så nå det er bare å la seg inspirere og finne fram synålen. Boken er full av spennende illustrasjoner som raskt ga meg assosiasjoner til et lite bilde som henger i stua mi. Bildet er laget av Elisabeth Gilje og jeg fikk det i gave da vi gikk sammen på Kunsthøgskolen i Bergen. Jeg fikk bildet som erstatning for en kopp. Elisabeth lånte flere keramikkopper av meg en gang hun ventet mange gjester, og en kopp ble knust i oppvasken. Elisabeth ble svært lei seg og satte seg ned for å sy dette bildet som en gave til meg, og som en erstatning for koppen. Jeg ble jo kjempeglad for gaven! Snilleste Elisabeth, dette bildet er mye finere enn koppen som knuste.

Elisabeth Gilje, Skudnes.
Disse bildene har jeg lånt fra kunstprosjektet Wish upon a star.
Se mer av Elisabeth HER


Dottie angel av Tif. Du kan bestille boken hos forlaget Uppercase. Eller besøke bloggen hennes HER.




Dette var med i en liten konvolutt, stoffbit, tråd og knapp.


3 kommentarer:

  1. Hei på deg! Jeg har også bestilt Dottie Angel-boka, men den har ikke kommet ennå. Det var etter et innlegg hos Camilla Engmann, hun har også fått utgitt en bok på samme forlaget. Den er bare kjempeherlig. Jeg liker det hun gjør så godt! Og nå gleder jeg meg til Dottie Angel-boka. Så flott kopperstatning du fikk! Kanskje du kunne be henne knuse flere kopper? Gi henne en som allerede er feil på, for eksempel? Latmakken har overmannet meg,men nå er jeg nesten helt klart til å gå ut i skogen for å plukke traktkantareller. Jeg håpte å få med meg noen, men jeg er gressenke, med nesten alle mine venner borte på høstferie i tillegg. Kos deg på Døla-Jazz!

    SvarSlett
  2. Så herlig det sydde bildet av koppen var, finere plaster på såret må man lete lenge etter :) *♥*

    SvarSlett
  3. Dottie Angel virket som en fulltreffer av en bok *S*
    Koppebildet var virkelig en erstatning som rørte hjerte. Vakkert, kreativt og personlig. Flott liv og spill i koppen - strammet opp med stikningene og avsluttet med søte knapper -flott! Kanskje det er en god ting å låne bort kopper til Elisabeth *S*
    - Liv

    SvarSlett