onsdag 22. februar 2012

Tamtam gir barndomsminner


I 1968 designet Henry Massonnet Tamtam, krakken som jeg var en lykkelig eier av i min barndom. Min krakk var oransje.  Favorittfargene mine på barneskolen var; grønn, brun og oransje. Jeg startet på skolen i 1972 og husker godt at vi hadde med dukkene våre til skolen for å sy kjoler i 1975. Jeg hadde egentlig sluttet å leke med dukker og syntes det var flaut å ta med dukken på skolebussen. Men det var veldig morsomt å få sy dukkekjole på symaskin. Her er kjolen og noen andre minner fra min barndom på 70 tallet.



Da jeg vandret rundt på møbelmessen i Stockholm oppdaget jeg at krakken er tilbake. Nå har Tamtam fått nye farger og dekorer:



HER kan du se flere varianter av krakken.

1 kommentar:

  1. Så morsomt å få se kjolen du har laget:) Og krakkene er stilige!

    SvarSlett