lørdag 9. juni 2012

Dagens loppemarked



To ivrige loppedamer suste avgårde til Moelv i dag J

Jeg kjøpte meg som vanlig nydelige håndarbeider og ellers ett bord, gamle symønstre og kasseroller til dukkestuen.

Jeg synes tegningene er helt nydelige!






Denne gardinen var litt kort, men jeg kan vel sy inn et stykke stoff her, etterhvert...


Nå skal tekstilene vaskes og strykes.






 
Nå skal jeg dra inn til byen for å se på Tuva og Dance Project kompani, de skal vise sommerens klær og danse på en sene i Lillehammer sentrum.

2 kommentarer:

  1. He.he .... jeg tror jeg går for mønstrene til omstendighetsklær :-) Det var saker! Jeg regner i alle fall med at de vide overdelene er ment for fruer i omstendigheter. Da jeg ventet den førte i 1989, hadde jeg noen kjortel-greier som jeg arvet etter en søster. Med nr.2 i 1992, var kjortlene helt ut. Godt og greit. Jeg må innrømme at broderte kaffeduker ikke er dagligdags på mitt bord, men du verden for et arbeid de lai dukene, og som de brukte dem. Da jeg vokste opp i blokk på -60-tallet, var slike duker en nødvendighet. De skulle nemlig henge ytterst på tørkestativet slik at du kunne skåne andre for synet av den mer private klesvasken - uhuuu *S* - Liv

    SvarSlett
  2. Jeg har haugevis med gamle mønstre jeg også, arvet svigermor sine.Ellers er det bra at vi ikke har gått på loppemarked sammen, det kunne lett ha blitt kiving om broderiene. Teakbordet var riktig lekkert også, synes jeg.

    SvarSlett