mandag 11. juni 2012

Leire på dreieskiva


I kveld har jeg dreid noen kopper. Koppene er laget av Norsk blåleire fra Sandnes.
Denne leira kan vel kalles årgangsleire, jeg kjøpte den for ca tjue år siden. Kanskje smaker kaffen ekstra godt i disse koppene? Men før de kan testes som kaffekopper må de få litt farge, glasur og brennes i keramikkovnen.
 I morgen kveld skjer neste steg i prosessen, da skal jeg påføre begitting




Jeg elsker denne søte plastbalja som jeg bruker til vann J  Jeg kjøpte den i Kina da jeg jobbet med porselen i porselenets hjemby Jingdezehn.

1 kommentar:

  1. Det ser så enkelt ut når en dreven keramiker setter en leirklump på dreieskiva og tryller fram en kopp eller skål eller noe annet lekkert. Men det er jo kul umulig for meg å få til!

    Vakre former :)

    SvarSlett