mandag 23. juli 2012

Loppesalg.


I helga var jeg i Skjelfjord på bruktsalg. Hele forsamlingshuset var overfylt med fine og spennende lopper. Ja ikke bare innerommet men også uterommet var fylt opp med gamle ting. Det var lang kø, både for å komme seg inn og ut av forsamlingshuset. Arrangørene hadde gjort en meget god jobb, alt var ryddig lagt fram og stort sett ferdig priset. Prisnivået var ikke lavt men det var uansett svært mange godbiter der.

Jeg var kjempeheldig og fikk kjøpt en av de mange Catrineholm kasserollene til 400,-, flere grytekluter, gamle medisinflasker, fire dynetrekk som fortsatt lå i den originale emballasjen sin +++ Ved tekstilene møtte jeg tilfeldigvis en venninne fra studietiden ved Kunsthøgskolen i Bergen. Hun kjøpte sine favorittlaken av flanell og jeg kjøpte mine favorittdynetrekk av krepp J








Jeg kunne godt tenkt meg en tivolilampe også, tivolilampen som vi kjøpte for to år siden er ikke helt i form. Men… de to tivolilampene som var til salgs skulle man by på i løpet av helga og den fineste ble solgt for 3700,-!!!
Disse syns jeg var søte. Endene er ca. 2-3 cm, støpt av plast og har en spiker i enden. Men hva har de egentlig blitt brukt til?



Sengetøyet jeg kjøpte henger ute til tørk. Nå må jeg flytte det inn på badet, i løpet av natten har det blitt våtere enn da jeg hang det opp i går…

2 kommentarer:

  1. Så my fint du har fått tak i! Fikk du kjøpt sånn ansiktgrytelapp også! Fiiiin! På Asphaugen ble det solgt tivolilampe som satt fast til en skjenk på auksjon sist lørdag. Det har jeg ikke sett før! Artig med gamle unike ting :-)

    SvarSlett
  2. Heldige du! Jeg har ikke loppet på så lenge at jeg har alvorlige abstinensplager. Må komme meg på Bruktbo i det minste, snarest

    SvarSlett