fredag 13. juli 2012

Nystekt keramikk i bakeriet


I juli selger jeg nystekt keramikk i det gamle bakeriet i Nusfjord. Den siste bakeren som stekte brød og boller her dro til Finnmark da krigen kom. Men steinovnen, bakstebordet, mjøltrauene og annet utstyr står her fortsatt. Jeg bruker de to rommene som sommerbutikk og alt det gamle som utstillingsrekvisita.

Dette er en sommerbutikk med mange ting og tang og mye krimskrams! Kundene vil kjøpe så mangt; i fjor solgte jeg duken på bordet så i år har jeg tatt med meg flere om det samme skulle skje igjen J



Det gamle bakstebordet er fylt med keramikk og annet krimskrams.

Dette er fronten på den gamle bakerovnen.










Du kan komme hit til Nusfjord via sjøveien, med sykkel eller med bil. Jeg bruker å ta bilen med på ferja fra Bodø til Moskenes, ferjeturen tar ca. 3-4 timer. Fra Moskenes til Nusfjord er det ca. 45 minutter med bil. I pinsa reiste jeg med fly til Leknes og da er det bare ca 20 minutter med bil hit til Nusfjord i Lofoten.

Velkommen etter J

3 kommentarer:

  1. så flott og innbydende det ser ut!

    Håper salget går bra og sola skinner ;)

    SvarSlett
  2. Å, så koselig sommerbutikken din ser ut!! Skulle gjerne vært der, men det ble ikke nordovertur i år. Men det blir det nok helt sikkert senere, og da har jeg de fine bildene fra butikken din i bakhodet!

    Lykke til både med sommersalg og med nytt kjøkken - fikk litt "grøss i hu" da jeg så "nå"-bildene av kjøkkenet ditt, og mintes da kjøkkenet vårt så sånn ut bare for noen måneder siden... Men når jobben er gjort, blir det sikkert kjempefint!!

    God sommer videre!

    :-))

    SvarSlett
  3. Hei Anna Lise, her var det mye spennende, gleder meg til å komme på besøk!

    SvarSlett