tirsdag 10. juli 2012

Sommerens to store prosjekter


Nå er jeg i Nusfjord, mitt sommerparadis i Lofoten!

Sommerens to store prosjekter er sommerbutikk og nytt kjøkken i feriehuset mitt. I pinsa var jeg her for å ta imot en haug med grå pakker som inneholder et nytt kjøkken og en ny sofa. Det som engang var stue og kjøkken skal nå bli «åpen løsning». Veggen mellom de to rommene er revet og kastet ut sammen med den gamle kjøkkeninnredningen. Tre vinduer er skiftet og alle elektriske ledninger må også skiftes. Jeg har fått veldig mye god hjelp til denne møkkajobben.

Før:

Nå:





I går kjørte jeg første lass med skrot til miljøstasjonen. Og hva skjedde så, mens jeg stod der og kastet skrotet mitt i en container? Jo, mannen som parkerte ved siden av min bil hadde ikke bare gamle planker, nei han hadde masse metall i tillegg. Og en av metallgjenstandene var denne sinkbøtta som jeg spurte pent om å få overta. Ja, det var helt greit, «men den har et stort hull i bunnen», og – «jeg har en til hjemme». Men jeg ble ikke med mannen hjem altså… J
Hilsen en lykkelig eier av ny, gammel sinkbøtte.

Ny blomsterbøtte med naturlig drenering i bunnen.

2 kommentarer:

  1. Blomster trives absolutt best i bøtter med hull i bunnen - godt å se mulighetene i andres skrot. Ja, vi er glade for å være ferdige med kjøkkenet, men det er igrunnen ganske morsomt å holde på. Det har jeg en følelse av at du synes også, så mye du tar fatt på *S* Kos deg med tilblivelsen av nytt kjøkken - Liv

    SvarSlett
  2. Haha. Kan ikke skjønne hva folk får seg til å hive!? Fiks ferdig med hull i bunnen og greier; Perfekt! :D
    Fortsatt fin ferie.
    LenaE

    SvarSlett