søndag 11. november 2012

Bloggere på inspirerende treff

 

Fredag møttes vi på CC Gjøvik. Dette var det aller første bloggtreffet som er arrangert i Oppland, i alle fall det første treffet for de hyggelige damene jeg snakket med. Ja, det var bare damer der J

Senterleder Vibeke fortalte om kjøpesenterets filosofi og deres bevisste utvalg av butikker. Nå skjønner jeg hvorfor så mange av mine favorittbutikker innen interiør og klær finnes akkurat her. Senteret er privat eid og har dermed mulighet for å velge sin egen profil. Her har de en fin blanding av kjedebutikker og unike butikker som for eksempel interiørbutikken hvitTRÅD.
Ved hvitTRÅD fikk vi en demonstrasjon av Pure & Orginal, en maling basert på naturlige råstoff. Pure & Original produserer en serie ulike interiørmalinger som gir rommet en unik varme og atmosfære.  Med Pure&Original Fresco kan du skape en «betongvegg" med en unik struktur og fargespill.

En representant fra Edda Interiør, og i bakgrunnen Christina Holen som er daglig leder i hvitTRÅD.
Her legges malingen på med en pensel som har naturbust. Malingen skal pensles på røfft, du må gjerne male ulike strøk på kryss og tvers. Rull egner seg ikke, den vil lage stygge overganger.

Her ser du forskjellen på en våt og en tørr overflate.

Denne veggen hos hvitTRÅD er malt med maling fra Pure & Orginal.
 


Nå er det masse julepynt å finne i interiørbutikkene. Her hos hvitTRÅD har de porselensoppheng med typiske norske motiv , fine... ja!  Jeg liker alternative juletrær, disse er kanskje tenkt som julekalender?


Det var mye fint å se på. Inspirerende!

Fra Black Design sin butikkutstilling.


Både te og teboks ble med meg hjem, dermed fikk jeg  ryddet i teskuffen.

 

Her henger det tre pynteting av porselen med silketrykket dekor fra hvitTRÅD. I dag har jeg spikret opp litt nytt og mye gammelt. I følge min datter er det flaut at jeg fyller alle veggene med gammelt skrot, men jeg satser på at hun en dag skjønner at dette er verdifulle skatter J
 
 
 
HER kan du lese mer om Pure & Orginal

4 kommentarer:

  1. For en inspirerende dag, skjønner godt du måtte henge noe på veggen.... herlig! Ha en fin søndag der nede i Opplandene!

    SvarSlett
  2. Så fine bilder du fikk tatt ;) Takk for sist- det var koselig å hilse på deg og se ansiktet bak bloggen !

    God kveld klem Monica

    SvarSlett
  3. Hei Anne Lise.
    Takk for sist - var kjempekoselig å hilse på deg.
    Kommer veldig gjerne til Lillehammer på bloggtreff :)

    :) Inger


    SvarSlett
  4. Hei og takk for sist :) Det var kjempe koselig å treffe deg :)
    Håper det blir flere bloggesammenkomster utover :)
    Veldig stilig utstillingsvegg du har lagd deg forresten:)
    Ses på maihaugen ;)

    Klem

    SvarSlett