søndag 11. november 2012

Ny vegg i stua


 
Nå har jeg hengt opp litt nytt og mye gammelt i kontorhjørnet. Huset mitt er jo forholdsvis lite og dette er et hjørne av stua. Det jeg har hengt opp er loppemarkedsfunn, håndlagde pensler jeg kjøpte i Kina, et lite fuglebur og en snøkrystall av porselen fra Kremmerhuset og tre porselensoppheng fra hvitTRÅD.
 

Jeg startet med å måle opp plassen på veggen og fant deretter fram et hvitt ark i samme størrelse. Jeg tok fram ulike ting som kunne være aktuelle og prøvde meg fram, helt til jeg ble enig med meg selv. Da komposisjonen var godkjent fotograferte jeg alt som lå på det hvite arket slik at jeg skulle huske plasseringen under monteringen på veggen. Noen gjenstander er festet med Tack-it heftemasse og andre er spikret til veggs.
 

 

 

 

 

 
En glatt vegg hadde vel vært en bedre og roligere bakgrunn for alt dette… kanskje jeg heller burde montert alt på en malt plate? Men det får bli en annen gang J

6 kommentarer:

  1. Det var fint satt sammen :)
    Du verden for en orden i arbeids-hjørne ditt,slik ser det ikke ut i mitt hjørne ;)

    Kjekt du stakk innom :)

    Klem Bente

    SvarSlett
  2. Dette ble knallfint.
    Og jeg synes ikke du skal bruke glatt plate.

    :) Inger

    SvarSlett
  3. Koselig arbeidskrok! Mange spennende ting med fine former!

    SvarSlett
  4. Takk for gode tips til prosess før hammeren lager hull der det viser seg at det egentlig ikke burde vært et hull .... *S*
    Smart å prøve uten å feile, og resultatet ble lekkert. Både den sobre fargepaletten og fugletemaet. Godt den lille har et hus å søke ly i :-)
    Jeg likte forresten puten i et tidligere innlegg veldig godt. Linjene i dekoren var flott, godt det første forsøket ble "ombestemt" *S*
    En god uke til deg - Liv

    SvarSlett
  5. Denne veggen ble et kjempe flott blikkfang. Dette er ting jeg ikke tørr å by meg ut på, kombinere masse forskjellig, men du fikk det til.

    Lykke til med "hjerte-undervisningen" i morgen. Mine hjerter var 3 forskjellige teknikker og forholdsvis enkle de også. Symarskina tror jeg kanskje trenger litt olje, så vi får se hva jeg finner på med den. :)
    Hilsen Elin

    SvarSlett
  6. Smart Anne Lise. Og fint! Og de kinesiske penslene er utrolig vakre

    SvarSlett