søndag 4. november 2012

Kos i sofakroken


Nå har jeg endelig sydd ferdig en pute.
 
Det tok laaang tid fra materialene ble funnet fram til at puten ble erklært ferdig. Første utkast ble ikke godkjent, datteren uffet seg noe voldsomt og jeg var enig. Det ble for mange former og farger med de fiolette stoffstykkene. Dermed fant jeg fram sprettekniven og sydde puten sammen på nytt. To stoffbiter fra gardinrester og et gammelt broderi danner framsiden og et stoffstykke jeg kjøpt på salg hos Åhlens ble til bakside.



Ferdig pute!. Puten er nesten like fin på begge sider.


Masse materialer ble funnet fram fra skuffer og skap for flere uker siden:


Denne ble IKKE godkjent.



 
 
 

Jeg har jo ofte litt for mange prosjekter på gang samtidig.  Nå har jeg i alle fall en ny pute i sofaen J


Ellers kan jeg skryte av at soverommet er malt, lysere turkis. I alle fall er det halvveis ferdig. Dyktige snekkere har etterisolert huset på alle kanter og jeg har saga opp, og kjørt bort en mengde gammel bordkledning. Veden som jeg først stablet opp langs veggen i august, flyttet jeg ned på plenen da snekkeren kom i september og nå er det på tide å stable den tilbake. Ja ting tar tid… J

Men jeg er aller mest flink til å kose meg! I kveld skal jeg til Maihaugsalen på konsert og show. Flere dyktige artister som Ingrid Olava og Jaa9 og OnklP skal opptre. Tuva, datteren min, og hennes Dance Project Company skal danse med Navid Rezvani (nå mest kjent fra Norske talenter). Tuva har alltid prestasjonsangst, men det bruker å bli bra – i alle fall i mors øyne J

Kos er månedens tema hos Norske interiørbloggere, HER

1 kommentar:

  1. Da går jeg ut fra at det går bra med Tuva! Ellers, helt enig, versjon nummer to var mye finere, det ble for mye styr med det første, det gjelder vel å styre seg! Jeg har alt for få prosjekter, sant å si ingen, egentlig. Bortsett fra halvferdige handareider. Et savn, kanskje jeg skal ha prosjekter jeg også

    SvarSlett