onsdag 23. januar 2013

Hekla grytekluter

 
 
 
Etter en periode med sykdom, mørketid og kulde trenger jeg noe fint å se på. Derfor har jeg funnet fram de gamle gryteklutene som jeg har kjøpt på ulike loppemarkeder og i diverse bruktbutikker.

Er ikke disse gryteklutene utrolig vakre? Masse fint heklearbeid i nydelige farger! Jeg er ingen hekler men jeg lar meg stadig fascinere av godt håndverk.
 
 


 

 

 

 
På julaften pakket jeg opp flere små pakker og i den ene lille pakken lå disse små, søte gryteklutene. De skal etter hvert finne sin plass i et gammelt dukkehus. Jeg har allerede et ferdig innredet dukkehus som jeg restaurerte i fjor og oppe på loftet mitt står det et til som venter på tur J
 
 

6 kommentarer:

  1. For en smaling! Utrolig fine grytekluter.

    SvarSlett
  2. Så utrolig mange flotte grytekluter du har.
    Gamle håndarbeider er en skatt å ta vare på.
    Og det gir glede å se på.
    Ønsker deg riktig god bedring og en god dag :)

    SvarSlett
  3. Så utrolig fine grytekluter!
    Og de danner jo et helt teppe! Gøy! :)

    Jeg har et par med ansikter på selv, veldig dekorative på kjøkkenet!

    SvarSlett
  4. Å, jeg har alltid ønska meg en gryteklutsamling! Det er utrolig vakkert når man samler variasjner av et tema sammen. Vi har et sånt ansikt på kjøkkenveggen, jeg liker de godt! Men jeg er nok den eneste her..

    SvarSlett
  5. Ja du får ta en Dokkatur en dag å besøke meg på "loppa"
    Er der jo ikke hver dag. Men ofte på fredager.
    Vi har og åpent de fleste lørdager. Så visst du har tenkt deg over åsen en dag så kan du jo sjekke med meg så å ikke reiser bomtur.
    Ønsker deg ei fortsatt herlig helg :)

    SvarSlett