lørdag 26. januar 2013

Sosial på sosiale medier


 
Oi, oi, oi… først Facebook, så blogg, og nå; Instagram, Pinterest og Snapchat! Jeg utvider horisonten og er i stadig utvikling!!! J

Nå må jeg virkelig holde tunga rett i munnen og hodet kaldt. Klarer jeg alt dette? Jeg er i alle fall nysgjerrig nok og jeg vil veldig gjerne ha en oversikt over sosiale medier. Når jeg jobber blant ungdommer synes jeg det er viktig å kjenne til hva som er mest aktuelt til enhver tid. Jeg har også vært på et foredrag via skolen og blitt fortalt at ungdommene akkurat nå twitrer mer og legger ut færre statuser på Facebook. Facebook er visstnok mer og mer populært for oss voksne damer.

Jeg synes Instagram og blogg blir litt «smør på flesk». Hvordan skal jeg skille på bildene jeg legger ut her og der? Instagram blir mest bilde og blogg blir en blanding av bilde og tekst, men hvorfor legge ut samme bilde to steder? Kanskje for å spre «budskapet» mest mulig?...  Uansett, nye sosiale medier dukker stadig opp og utvikles - spennende!
Det kjennes godt ut å være nysgjerrig J

Min blogg på facebook: Annelisejohnsensblogg
 

Anne Lise på Instagram: annelisejohnsn
 

Anne Lise på pinterest: HER
 

5 kommentarer:

  1. Jeg blir svett bare ved tanken.
    Synes det er mer enn nok med blogg og facebook. Men innrømmer at jeg blir mer og mer nyskjerrig på Instagram.

    God helg, Anne Lise.

    :) Inger

    SvarSlett
  2. Her er det "bare" blogg.
    Orker ikke tanken på å drive flere steder.
    Min mann er på facebook, så det hender jeg er inne
    der litt å ser hva som skjer hos de jeg kjenner.
    Men det frister ikke nok til å sette igang med det selv.
    Men forstår at det er greit å vite hva ungdommene snakker om.
    Lykke til :)

    SvarSlett
  3. Ja, mye og holde styr på....ikke minst for ungdommen.

    De må passe seg litt, lære nettvett!

    Ikke bare bare og være ung nå.

    Klem

    SvarSlett
  4. Du imponerer allså! Har lyst til så masse, men må begrensa meg litt kjenner eg. Går masse tid her som eg kanskje skulle brukt saman med min gamle venn, symaskina....

    Marian

    SvarSlett
  5. Ja, man må vel henge med, men hvor langt? Vet ikke jeg. Jeg har stor glede av pinterest, du finner meg på: http://pinterest.com/liseb/
    Ellers er brukernavn på instagram lisebr
    Du kan jo promotere bloggen din på instagram og pinterest, og arbeidet ditt, selvfølgelig. Jeg er ikke på twitter ennå, men synes jeg begynner å være ei sinke som ikke er der. Og facebook, ja, både som meg selv og bombalabla.

    SvarSlett