lørdag 21. september 2013

Graffitikurs


Nå har jeg hatt to spennende dager sammen med elevene mine og min «gamle» elev David Tengs. David har gitt interiør- og utstillingsdesignelevene et graffitikurs, og i dag toppet han hele opplevelsen med å hente inn Kong Halvor!




 
Graffitibildene til elevene er bare neeesten ferdige, men jeg MÅ vise dere bilder fra prosessen de to siste dagene. Fortsettelse følger i neste uke, da får dere se de ferdige bildene.

Torsdag jobbet elevene med idèskisser og lerretene ble grunnet med "skriftfargen"
 
Fredag: 
 
 

 



 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 

Dette er David sine arbeider:
1. Grunning av lerretet. 2. Skriftkontur. 3. Ferdig resultat.

 
 
 
David og Kong Halvor ble definitivt ukas høydepunkt i klasserommet!
 
Flere av elevene følger Kong Halvor og katten hans Rambo, både via Instagram, twitter, blogg og vine – han er et STORT idol og det skjønte jeg først i dag… Tusen takk til David og Halvor, dere har gitt meg og mine elever en superfin dag!

2 kommentarer:

  1. Så morsomt det ser ut! Skulle vært ung, ja :)
    Og spesielt morsomt at David viste bildene av arbeidet han gjorde for mine gutter! :)

    SvarSlett
  2. Så utrolig kult! Grafitti er en altfor undervurdert kunstform. Høres ut som de morsomste skoledagene man kan ha, det der. Jeg gleder meg til å se de ferdige resultatene.

    SvarSlett