mandag 30. desember 2013

Gamle postkort


 
En av mine små samlinger består av julekort.

Disse kortene er ca. fra perioden 1942 til 1969. Ikke alle kortene har dato og poststempel, men alle er norske.

I år har jeg hverken sendt eller mottatt postkort, hmm… kanskje ikke bra, men alt til sin tid, nå kommuniserer vi mer via telefonen, både med bilder og tekst.

Julekortene er historiske godbiter jeg vil ta vare på, og jeg koser meg når jeg ser på nissene, bondegårdene, vakker natur, søte jenter og andre typiske julekortmotiv fra ulike tidsepoker.
 
 
 




 
 

 
 


 
 

 
 

 
 

 

1 kommentar:

  1. Så godt det er å se slike motiv! Det var en substans i de gamle kortene som ikke finnes i dag...., eller er det bare noe jeg innbiller meg? Vakre er de i alle fall, og henter fram minner gjør de også...:) Klem og takk for titten:)

    SvarSlett