onsdag 8. januar 2014

Sylvanian Families


 


 
I jula har familien vokst.
Jeg fikk to småtasser av Tuva i julegave, datteren på 19 syns mammas nye hobby er kjempesøt, og jeg er helt betatt.


Dukkehuset og møblene som jeg kjøpte på loppemarkedet i høst er nå nyvasket og familien er klar for innflytting. Men… både huset og møblene trenger renovering. Sjokoladekaninene er tålmodige. De to minste, lille-lam og lille-champagne, går på oppdagelsesferd i det store huset mens de venter på klarsignal for innflytting i dukkehuset.

 


 
 

 
 

 

Sylvanian Families er opprinnelig fra Japan. De ble «født» i 1950, men først i 1985 ble de masseprodusert og salget skjøt fart både i Japan og Nord-Amerika. Suksessen førte de til Vest-Europa og Storbritannia i 1987.

4 kommentarer:

  1. Husker de ja, lillesøstra mi hadde et par stykker og det hender de dukker opp i butikken min og ;)
    Og ang den kommentaren inne hos meg, jeg kjenner meg igjen der ja ;) Hva skal du med dette da....Er du sikker på det er riktig mål....? Har du noen til å hjelpe deg frøken....Hehe
    Ha en fin dag !

    SvarSlett
  2. Så søte! Du har mye morsomt fore :)

    SvarSlett