fredag 25. februar 2011

Konditor Pascal og min keramikk

Innlegg nr. 9. under etiketten Mitt Galleri:
Høsten 1999 ble jeg invitert til å vise koppene mine på utstillingen Kaffe, the og sjokolade, ved Kunstindustrimuseet i Oslo. Museet hadde før utstillingen kjøpt inn noen av mine kopper, asjetter og fat til samlingen sin. Disse arbeidene hadde Konditor Pascal Dupuy sett, og han ville gjerne bruke mine kopper og asjetter som en del av sin sjokoladeutstilling. Den franske konditoren som jobber og bor i Oslo, designet en konfektbit som passet sammen med mine porselensarbeider. Konfekten har form, farger og mønster tilpasset koppen. Konfektbiten har en bittteliten avstand til koppen, den må jo ikke smelte inn i porselenet, men inn i munnen : )  Alt som ikke er av porselen, er laget av sjokolade, til og med tuben med innhold, og såpestykket med skum! Her har jeg scannet noen bilder som viser mine arbeider, sammen med hans sjokolade på utstillingen ved Kunstindustrimuseet i Oslo, bildene har desverre ikke god kvalitet.




















1 kommentar:

  1. Så stilige kopper :) Så gøy at koppene dine ble brukt, og de sto i stil til sjokoladen :)

    En god helg ønskes deg fra meg
    Klem klem

    SvarSlett