mandag 30. april 2012

Keramikkfliser i Portugal


Helt i fra middelalderen og fram til i dag har de produsert keramikkfliser i Portugal. Det var utrolig fasinerende å se at så mange husfasader var dekket med glaserte fliser. På mange vegger var det også montert bilder; håndmalte fliser var satt sammen til større billedmotiver.









I Porto og områdene rundt var det fotomotiver overalt. Jeg kunne gjerne vært der lengre, både for å fotografere og jeg skulle veldig gjerne besøkt en flisfabrikk J  Dette er bilder jeg har lånt fra Bicesse Tiles i Portugal:



3 kommentarer:

  1. Hei!
    Takk for at du deler bilder av flisedekorerte husfasader i portugal, jeg dekorer også fliser, men mer til innendørs bruk :) Hilsen Stine

    www.stinesfliser.blogspot.com

    SvarSlett
  2. Du verden, verden er full av forundringer. Tenk at noen tar seg tid og råd til å pynte hele huset sitt med fliser. Ikke bare en rad over kjøkkenbenken, men rad på rad helt opp til taket. Dekorativt og flott og et skikkelig "statement" - her bor jeg! Det er kanskje ikke så mye frostsprenging på husene i Porto - noen har falt ned, men så har de resterende sikkert hengt der i mange år.
    Takk for titten - Liv

    SvarSlett
  3. Nydelig!

    Så estetisk og så vakkert!
    Jeg har skikkelig lyst på noen fliser med farger på
    det nye badet. Har siklet litt rundt, men ingen så flotte som disse!

    Siw

    SvarSlett